Scania op Reinigings Demo Dagen 2023
Scania biedt uitgebreide oplossingen voor emissieloze afvalinzameling
Breda - De elektrificatie van vrachtwagens zal nergens zo zichtbaar zijn als in de binnensteden van gemeentes. Dat is van oudsher het domein van de afvalinzamelaars. Dagelijks zijn duizenden trucks onderweg om afval op te halen en hun waardevolle bijdrage te leveren aan de samenleving. Deze trucks rijden dwars door drukke leefgebieden, scholen, winkelcentra en andere plekken waar veel mensen aanwezig zijn.
Elektrische vrachtwagens van Scania brengen de uitstoot van schadelijke gassen en het geluid van de motor tot nul terug. In diverse binnensteden doen ze al schoon en stil hun dagelijkse werk tot volle tevredenheid van inwoners én chauffeurs. Immers, een chauffeur die eenmaal elektrisch geeft gereden wil doorgaans niet meer terug naar diesel. Hiermee sorteren deze gemeentes al voor naar de vele zero-emissie zones die vanaf 2025 van kracht zullen zijn.
Scania biedt een breed programma chassis voor de inzet voor elektrische huisvuilauto’s. Er kan gekozen worden uit diverse cabines, waaronder de L-cabine met de allerlaagste instap. Er is keuze uit verschillende batterijpakketten al naar gelang de inzet van het voertuig. Carrosseriebouwers werken überhaupt graag met Scania chassis vanwege de vele voorbereidingen die af-fabriek beschikbaar zijn. Dat vergemakkelijkt de opbouw waardoor het voertuig sneller inzetbaar is en emissieloos zijn taak in de samenleving kan oppakken.
Op de stand van Scania op de Reiningings Demo Dagen 2023 treft men de volgende voertuigen aan:
Scania 25L B6x2*4 NB 20N BEV
9 batterijen (300kWh)
Wielbasis 3950mm
Bijzonderheid, batterijen achter de cabine met als voordeel korte wielbasis
opbouw: Geesink achterlader
Klant: BAT (Brabant afval team)
Scania 25P B6x2*4NB 17N BEV
9 batterijen (300kWh)
Wielbasis 4350mm
Opbouw: kraantrechter (Trechteropbouw = VDK, kraan = Hiab)
- Klant: PreZero
Scania 360P B6x2*4NB 17N PHEV
Plug-In Hybrid
Opbouw: vast kiepende was unit t.b.v. ondergrondse containers (AW Machinery) i.c.m. kraan van HMF (Vlarotech)
Bijzonderheid: zowel kraan als opbouw heeft een separate accupakket van Vlarotech voor de aandrijving: indien deze accu leeg is, kan de opbouw verder draaien op de batterijen van het voertuig. Indien deze leeg zijn, kan er verder gedraaid worden op de motor. Doel is maximaal mogelijk gebruik te maken van elektrische energie zowel in PTO gebruik als rijden. De dieselmotor zal met name geactiveerd worden voor de snelweg kilometer i.v.m. het grote gebied van HVC (omgeving Dordrecht en Noord Holland)
Klant: HVC
Autotransport
Binnenvaart
Containervervoer
Koeriersdienst
Logistiek
Luchtvaart
Occasions
Sleepvaart
Sloop en berging
Speciaal transport
Taxi
Treinvervoer
Verhuizingen
Wegtransport
Zeevervoer
Transport.nl is hét nieuwe portal voor en door transporterend Nederland. Wij bieden een selfservice omgeving waarbinnen bedrijven zich uitstekend kunnen profileren. De inhoud van de website moet zoveel mogelijk door transporteurs (of aan de transportbranche gerelateerde bedrijven) tot stand komen. Bedrijven kunnen op Transport.nl zelf zeer uitgebreide bedrijfsprofielen aanmaken, (binnenkort) ladingen uitwisselen, offerteaanvragen van (nieuwe) klanten ontvangen, vacatures plaatsen, cv’s doorzoeken, opleidingen aanbieden, nieuws delen en nog veel meer.
Maak nu gratis een account aan!